ID 100134007Táto jeseň bola veľmi bohatá na reklamné kampane viacerých energetických spoločností, ktoré sa snažili nalákať klientov na zľavy z elektrickej energie a zemného plynu. Zameriavali sa hlavne na domácnosti a menších firemných klientov. Zľavy boli vždy veľkým lákadlom a priťahovali pozornosť spotrebiteľov. Veď prečo by sme mali za niečo platiť viacej, keď nemusíme. Ale ako je to so zľavami v skutočnosti, oplatia sa ? Na čo si dať pozor?

Je to ako v každej oblasti podnikania – dôležité veci sú často písané malými písmenami. Medzi najdôležitejšie patrí dĺžka viazanosti. Ideálna je zmluva bez viazanosti, prípadne na jeden rok. Maximálna viazanosť ktorú by som bol ochotný podpísať je na 2 roky. Ako spotrebiteľ nikdy neviete, aký bude vývoj na trhu s energiami a ako sa Vami zvolená energetická spoločnosť zachová pri cenotvorbe.
S viazanosťou je spojená aj dĺžka poskytnutia zľavy. Pozor – to, že máte zmluvu s dlhou viazanosťou nemusí znamenať, že zľava Vám bude poskytnutá po celú dobu plnenia. Reklamným hitom tejto jesene bola ponuka, kde dodávateľ poskytuje zľavu z elektrickej energie len na 6 mesiacov z doby viazanosti – čo predstavuje zanedbateľnú úsporu pre Vašu domácnosť, prípadne malý odber Vašej firmy.

Zásady výberu dodávateľa podľa ceny :

  • dĺžka viazanosti – čím kratšia, tým istejšia
  • zľava – odvíja sa od základnej ceny, preto si dobre ponuku prerátajte, či skutočne ušetríte koľko sľubujú.
  • doba poskytnutia zľavy – solídna spoločnosť by mala poskytovať zľavu po celú dobu platnosti zmluvy, v lepšom prípade bude mať aj stúpajúcu tendenciu.
  • cena – niektorí dodávatelia zľavu z cenníka neposkytujú, pretože už pri tvorbe cien rátajú so zvýhodnením pre zákazníka, ktoré je často vyššie, ako pri % a hlavne reálne vidíte, koľko zaplatíte.

Pri výbere treba mať istotu, všetko radšej ponuky poriadne zvážiť a prepočítať. Ponuky, ktoré vyzerajú na prvý pohľad lákavo Vás môžu v konečnom dôsledku vyjsť draho, v lepšom prípade ušetríte len minimálne.

autor: Andrej Lednár